יום שבת, 8 ביוני 2013

קוסמטיקה רפואית- ההבדל בין טוב למצוין

Author: Espaida

רובנו מתייחסים למקצוע הדורש התמחות בכבוד רב יותר מאשר למקצוע שדורש, אולי, לימודי הכשרה בסיסיים או התנסות מקצועית בלבד ולכן אנו רואים במקצועות כמו רפואה, עריכת דין, ראיית חשבון ואפילו בישול, כמקצועות שיש להעריך את העוסקים בהם וככאלו שכדאי לשמוע ולבצע את המלצותיהם המבוססות על הכשרה גבוהה, על ידע ועל ניסיון. בעולם היופי והאסתטיקה לא רבים העיסוקים הדורשים מומחיות והתמחות מקצועית, ולכן גם ההתייחסות שלנו כלפי קוסמטיקאיות, למשל, אינה כאל מומחה, ולעומת זאת, כאשר מישהי מציגה עצמה כעוסקת בתחום של קוסמטיקה רפואית, הרי שרק המינוח הזה גורם לנו להרגיש שעומדת מולנו אשת מקצוע או שאנו נמצאים בבית עסק שהוא ברמה אחת או יותר מעל לרמה הסטנדרטית, ומכיוון שרבים מהעוסקים בתחום מודעים לפער הזה, הרי שישנה גם זילות של המונח הזה, קוסמטיקה רפואית, ורבים מתהדרים בו למרות שאין להם את ההכשרה המקצועית ואת ההתנסות המעשית הדרושים לשם כך. איך מוודאים כי אנו עומדים בפני אדם או גורם הראוי להשתמש בתואר זה? מיד.

ראשית, על מנת לקבל הסמכת קוסמטיקה רפואית יש לעבור תהליכי למידה, הכשרה והתנסות קליניים במרכזים רפואיים ותחת פיקוח ובקרה של רופא עור (דרמטולוג) או פלסטיקאי. גם התעודה האקדמאית צריכה להיות ממוסד מוכר ללימודי רפואה והיא מותנית במעבר הלימודים התיאורטיים, המעשיים ותקופת סטאז’ במתקן רפואי. מטרת העוסקים בתחום זה אינה רק לייפות ולהנעים את זמנן של המטופלות ולשפר מראה עור בעייתי, אלא להביא לשינוי כולל של העור והמבנה שלו, כך שיישמר במראה מטופח, רענן ונקי לאורך שנים. גם אפשרויות האבחון של בעלי הסמכת קוסמטיקה רפואית הן מבוססות על מכשור רפואי ועל דיאגנוזה קלינית ולא רק על אבחון חיצוני פשוט כמו אלו שמאבחנות הקוסמטיקאיות שלא הוסמכו והוכשרו באפיק הרפואי.

בחירה באפיק של קוסמטיקה רפואית לשם פתרון בעיות עור או בעיות אסתטיקה היא בחירה נכונה למי שהדבר מפריע לו בחייו השגרתיים ובהתנהלותו, ולאחר שהוא חש כי הגיע הזמן לפתור את הבעיה. אנשי מקצוע אמינים ובעלי אתיקה ויושר מקצועיים יידעו לאבחן כל אדם ולספק לו תהליך טיפול המתאים לו, גם אם לא מדובר על הליך הדורש מעורבות של קוסמטיקה רפואית.

לעוד מידע בנושא טיפולי קוסמטיקה רפואית הכנסו לאתר ESPAIDA

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה